Thursday, June 11, 2009

The Good life

Mine meget sporadiske indlæg her på bloggen skyldes livet. Jeg befinder mig vist i den mest travle del af det. Børn, ægteskab, job og hjem skal passes og plejes. Mor-, hustru-, kollega-, kvinde-rollen udfyldes efter bedste evne. Og så er der mig. Mit behov for stilhed, fordybelse og kreativ udfoldelse.


Jeg gør mig mange tanker om Det Gode Liv lige nu. Stiller mig selv spørgsmålet: »Hvad er det jeg virkelig har brug for?«, »Hvad gør mig glad?«- Og det er faktisk rigtigt svært at svare på.


Så. Jeg leder efter svar. Jonglerer med prioriteter og prøver at få øje på en ny vej til Det Gode Liv.

Kender du det? - Har du gjort dig nogle tanker som du har lyst til at dele?

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

My very sporadic blogging is caused by life. This must be the most busy part of it. Children, marriage, job and home has to be taken care of. Trying to alternate the mother, wife, colleague and woman parts of me without neglecting any of them. And then there is me. My need for peace and quiet, absorption and being creative.

I'm thinking a lot about The Good Life right now. Asking myself: »what do I really need?«, and »what makes me happy?« - and I'm actually having a hard time answering that. So. I'm looking for answers. Juggling with priorities and trying to catch sight of a new way to The Good Life.

Do you recognize thoughts like theese? - Any you want to share?

4 comments:

  1. Respekt for det arbejde , du er i gang med..Det er ikke let, men meget spændende :-)

    ReplyDelete
  2. Det gode liv er for mig øjeblikket, jeg befinder mig midt i. I øvrigt skønt indlæg - Tak!!!

    ReplyDelete
  3. Glad to see that I'm not the only one with these questions! Hopefully we'll all come to a sense of peace sometime soon. I think that at different stages of our life, these questions come up naturally. I'll be thinking about you...

    ReplyDelete

Please share your thoughts and ideas. Thank you for commenting!