Friday, June 19, 2009

både fugl og fisk …

Der har lige været sommerfest på vores skole. Jeg elsker fester på steiner skoler, der bliver altid festet igennem! (læs:spist kage) - Og ingen fest uden fiskedam. Jeg elsker fiskedam! - Seriøst!

Alle forældre (principielt, altså) bidrager med små pakker til fiskedammen, og dette var mit bidrag…


Det bedste er, når man laver noget af »ingenting«. Foldet papir og fisk klippet af noget tapet. Strandskaller med en tot plantefarvet uld og en perle limet indeni skallen. - Nå, nej, det bedste er selvfølglig at se de små glade ansigter, når de åbner pakkerne!


Her er ét af de 6 nyeste medlemmer af vores familie. Vi er både begejstrede og benovede over de små pus, som næsten ligner pingviner. Er det ikke utroligt, at sådanne bittesmå dunede og bløde tingester kan hakke sig vej ud af et tyktskallet æg?! - Virker vi overdrevent benovede? - det kommer sig måske af at vi for ikke så lang tid siden boede i lejlighed på 4. sal på Nørrebro …
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
both fish and fowl…

We've just had a summer festival at our school. I love waldorf festivals, they rock! (as in eating lots of cake). And no festival without a fishing pond. (If that's the proper word for a booth where you fish small surprice presents?). I love fishing ponds! - Seriously!

· All parents (theoretically, that is) contribute and this was my contribution …
· What I like the most is making something of »nothing«. Folded paper, fish cut from wall paper. Sea shells with plant dyed wool and a pearl. No, what I like the best - of course - is seeing the happy little faces when the presents are opened!


· This is one of the 6 latest members of our family. We are both thrilled and astonished by the small creatures, which kind of look like penguins. Isn't it simply amazing how theese tiny, downy and soft things are able to peck their way out of the shell of an egg? - Do we seem excessively in awe? - well, perhaps that's because not long ago we lived in a flat on the 4th floor in the city …

6 comments:

  1. Great gifts and such a lovely new member of your family!

    Today we also had midsummerfest (Sint Jan)
    my little girl said before she went to sleep: It's the best party ever!

    and so it is!

    Happy, happy Summer!

    ReplyDelete
  2. Ej, en sådan lille pakke ville jeg gerne fisk op af dammen :-)
    Du har ret, den lille pus, ligner en pingvin :-)

    ReplyDelete
  3. Hold da op, det går du op i? sejt med sådan et engagement, det ville jeg ønske jeg også havde overskud til : )

    ReplyDelete
  4. Jeg har selv gået på Steiner Skolen i Lindved...i 14 år enddda (jeg snuppede 2 år i børnehave klassen) og i aften skal vi til sommerfest på Steiner Skolen i Silkeborg, for der går pigerne.
    Du har helt ret...det er der noget ved.
    Tak for hilsen på min blog.

    ReplyDelete
  5. Det er da de dejligste små fiskedamsgaver. Jeg elsker også den slags og dine gaver er bedårende.

    ReplyDelete

Please share your thoughts and ideas. Thank you for commenting!