Sunday, February 14, 2010

Love and embroidery

I've made a crown to celebrate Valentine's Day - some vintage ribbon with hearts and a little embroidered bird singing of love.


As a side note here on Valentine's Day, I'm always thinking of my beloved grandmother while embroidering. She died a couple of years ago, and all of her embroidery yarn and her sewing box went to me. And even though my embroidery skills are very poor compared to hers I think she would be happy knowing I'm having as much fun with the yarn as I'm sure she had.

I also made a crown in celebration of winter - well, maybe it isn't so obvious but to me it's winter birds flying in a wintry landscape - and some winter stars!

Now I'll go and see if the love of my life would care to join me for a glass of wine and Love Actually (link to pics and music from the movie on YouTube) - a suitable amusement for Valentine's Day, right? Love that movie ...

4 comments:

  1. Meget smukke broderier !
    Jeg holder også meget af den film:-)

    ReplyDelete
  2. Dine broderier er så smukke - dem kan du godt være stolt af.
    Det du skriver om din bedstemor, får mig til at tænke på min. Hun var virkelig - som den tids kvinder - dygtig til al slags håndarbejde. Jeg har nogle af hendes lagener med broderet monogram - virkelig en skat som jeg værdsætter højt.

    ReplyDelete
  3. your crowns are absolutely exquisite! stunning!

    ReplyDelete
  4. Å hvor er de kroner smukke. Når man fejre det sådan med skønhed og minder er Valentins dag også velkommen hos mig.

    ReplyDelete

Please share your thoughts and ideas. Thank you for commenting!